بررسی گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 7
نوشته شده توسط : رز علینژاد

ردمی نوت 7 تجسم فلسفه شیائومی است وقتی که به مقوله تلفن‌های هوشمند می رسد، و برند ردمی به معیاری برای دستگاه‌های میان رده تبدیل شده‌ است. برخی ممکن است استدلال کنند که با کاهش قیمت اجزا و فن‌آوری، بخش میان رده ها شاهد بزرگ‌ترین ارتقا در طول سال‌های اخیر بوده‌ است. جالب خواهد بود که ببینیم آیا ردمی نوت ۷ می‌تواند تاییدی بر این استدلال باشد؟ و اینکه آیا موفقیت پیشینیان خود را تکرار خواهد کرد یا خیر.

 طراحی گوشی شیائومی ردمی نوت 7

شیائومی رد می نوت ۷ از نظر طراحی نسبت به دیگر دستگاه‌های گران‌قیمت بازار واقعاً چیزی کم ندارد زیرا در آن بدنه‌ای شیشه‌ای و یک چارچوب فلزی مشاهده می‌شود. این مواد آن‌قدر ماهرانه در کنار یک‌دیگر قرار گرفته‌اند که هر سه رنگ قرمز، آبی و مشکی دستگاه مورد بحث ما بسیار زیبا به چشم می‌آیند.

در سمت راست، دکمه‌های کاهش و افزایش صدا و پاور وجود دارد که کار کردن با آنها بسیار راحت است. در قسمت پایینی، یک پورت USB-C و یک اسپیکر کار گذاشته شده و در بالا نیز جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و یک حسگر مادون قرمز به کار رفته تا بتوانید از این گوشی هوشمند به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون‌ها بهره ببرید.

نمایشگر

نمایشگر LCD موجود در شیائومی رد می نوت ۷ با ابعاد ۶٫۳ اینچی، ناچ قطره‌ای و حاشیه نسبتاً بزرگ قسمت پایینی خود کاملاً قابل‌تشخیص است. رزولوشن این صفحه نمایش به فول اچ‌دی و ۱۰۸۰p می‌رسد و این یعنی همه تصاویر با شفافیت بالایی به چشم می‌آیند و رنگ‌ها نیز باکیفیت خواهند بود.

البته در این بین مشکلات جزئی وجود دارد که تنها چشم‌هایی می‌توانند آنها را ببینند که واقعاً حساس هستند. در بالا و پایین صفحه نمایش، هاله‌ای کم‌رنگ مشاهده می‌شود که سبب خواهد شد روشنایی نمایشگر به صورت مساوی در همه جا دیده نشود. به علاوه، از آن جایی که پنل موجود AMOLED نیست، هنگامی که دستگاه خاموش است، رنگ مشکی، آن عمقی که باید را ندارد و کنتراست نمایشگر زیاد نخواهد بد. باز هم تکرار می‌کنیم که اگر به چنین مسائل جزئی دقت کنید، متوجه مشکلات ریز خواهید شد وگرنه از این بابت به دردسری برخورد نخواهید کرد.

دوربین

همانطور که بالاتر نیز اشاره شد، Redmi Note 7 دو دوربین در پشت گوشی دارد که یکی از آنها 48 مگاپیکسلی است و از این نظر در میان رقبا یک سر و گردن بالاتر است. در مقایسه باید اشاره کنیم که به عنوان مثال گلکسی ای 70 که گوشی میان رده سامسونگ است با وجود استفاده از 3 دوربین، اما 32 مگاپیکسل بالاترین میزان سنسور است.

وجود یک سنسور 5 مگاپیکسل عمقی نیز در تهیه عکس های پرتره با دوربین پشتی، به کار می آید که می تواند تصاویر زیبایی خلق کند. همچنین در جلوی دوربین نیز یک دوربین سلفی با سنسور 13 مگاپیکسلی وجود دارد که می تواند نیاز کاربر در زمان سلفی گرفت را نیز به طور کامل برطرف کند.

شیائومی که به استفاده از هوش مصنوعی و خلق دستگاه های کاربردی هوش مصنوعی شهره است در ردمی نوت 7 نیز از هوش مصنوعی خود استفاده کرده است و توانسته به عملکرد مثبت دوربین گوشی کمک شایان و فراوانی کند.

در نور روز کیفیت دوربین نویز کمی دارد و به بیان دیگر از کیفیت خوبی برخوردار است اما ثبت جزئیات در آن به خوبی انجام نمی شود. دوربین در حالت 48 مگاپیکسلی چندان عملکرد مطلوبی ندارد و به نظر این ظرفیت اسمی سنسور باشد و در واقع عملکرد آن خیلی پایین تر از این حرف هاست! به طوری که عملکرد دوربین در یک چهارم سنسور موجود نیز خیلی بهتر از کامل آن است.

 در نور کم ردمی نوت 7 عملکرد بسیار خوبی دارد و می تواند عکس با نور مناسب، نویز کم و همچنین رنگ های زنده به شما تحویل دهد. هرچند عکس ها در حالت روز بهتر از حالت شب است اما عملکرد دوربین های گوشی در حالت شب نیز می تواند به طور کلی شما را راضی کند.

در مورد سلفی گوشی نیز باید به این نکته اشاره کنیم که به هر حال Redmi Note 7 یک میان رده به حساب می آید؛ اما نسبت به سایر رقبا عملکرد خوبی دارد و گوشی عکس های سلفی بسیار خوبی تحویل کاربر می دهد. به طور کلی می توان گفت که عملکرد دوربین سلفی در ردمی نوت 7 بهتر از دوربین اصلی گوشی است.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی نوت 7

در مورد باتری این گوشی باید بگوییم در آزمایشی که می تل انجام داد، ویدیویی با رزولوشن HD که روشنایی صفحه نمایشگر روی حدود 50% بود، به مدت 12 ساعت و 30 دقیقه نمایش داده شد و باتری شارژدهی داشت. چنین میزان شارژی برای این گوشی با چنین قیمتی کاملاً مطلوب است. می‌توانیم بگوییم در استفاده روزمره فرد، باتری redmi note 7 تا دو روز دوام خواهد آورد و نیازی به شارژ ندارد. این گوشی از فناوری شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می‌کند.

 سخن پایانی

ردمی نوت 7 دستگاهی می باشد که تعریفی جدیدی برای یک گوشی مقرون به صرفه داشته است. این محصول با وجود داشتن قیمت مناسب، از گوریلا گلس 5 در قسمت پشت و جلو استفاده می کند که استحکام خوبی به آن بخشیده و دوربین آن قادر به ثبت تصاویر بسیار خوبی می باشد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن نیز از شارژدهی بسیار خوبی برخوردار است و پشتیبانی از Quick Charge 4.0 یکی دیگر از نقات مثبت آن تلقی می شود. اما رابط کاربری شیائومی با وجود داشتن امکانات فراوان، فاصله زیادی با اندروید خام دارد و استفاده از فریم فلزی برای این گوشی، در مجموع می توانست حس و حال بهتری را منتقل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 





:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: ردمی نوت 7 , گوشی ردمی نوت 7 , گوشی شیائومی ردمی نوت 7 , قیمت ردمی نوت 7 , خرید ردمی نوت 7 , بررسی گوشی ردمی نوت 7 , گوشی Redmi Note 7 ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: